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ジェシーの創作 ブログテーマ:iClone
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Loveマシーン2017 iClone
投稿日時:2017/10/10(火) 22:44
[iClone]久しぶりにiCloneでLoveマシーンを作りました
以前もありましたが 少し動作を変えての 作品です。
是非ご覧ください。
iCloneのPropFBX階層保持
投稿日時:2017/09/19(火) 10:35
[iClone]前回
DAZなどで prop関連が各要素に分けた場合
FBX出力から
呼び込んだ3DXchange上では 位置調整が可能とありましたが
これを
iClone上では できない とありました。
実際
3DXchageでサブプロップ化からに【icloneに適用】で
iClone上では
一つのアタッチオブジェクトで展開できていたので 位置調整できました!
参考サイト(月川さんのブログより)
DAZなどで prop関連が各要素に分けた場合
FBX出力から
呼び込んだ3DXchange上では 位置調整が可能とありましたが
これを
iClone上では できない とありました。
実際
3DXchageでサブプロップ化からに【icloneに適用】で
iClone上では
一つのアタッチオブジェクトで展開できていたので 位置調整できました!
参考サイト(月川さんのブログより)
3DXchangeの新旧比較17/6/24
投稿日時:2017/06/24(土) 12:45
[iClone]3DXchange 6 と7
iClone7 リリースに伴い 連携ソフトの3DXchangeの機能面を
公式サイトの対比表から参考 (17/6/24時点) にしました。
No4 、6、 8は3DXchange 7 新機能
No10 は 7Proだけ できない
No12は 7Pip のみの3DXchange 7 新機能
Exportする方は Pipline にした方が良いです
なぜNo10 が7Proだけ 無いのかは不明です。
iClone7 リリースに伴い 連携ソフトの3DXchangeの機能面を
公式サイトの対比表から参考 (17/6/24時点) にしました。
No4 、6、 8は3DXchange 7 新機能
No10 は 7Proだけ できない
No12は 7Pip のみの3DXchange 7 新機能
Exportする方は Pipline にした方が良いです
なぜNo10 が7Proだけ 無いのかは不明です。
6 Pro | 6 Pip | 7 Prp | 7 Pip | ||
1 | Bring in 3D models to iClone as 3D Prop | v | v | v | v |
- 3DS, OBJ, SKP for static models | |||||
- FBX for animated 3D props with multiple motion clips | |||||
(Please take note that only 3DXchange PRO and Pipeline support FBX, the Standard version does not.) | |||||
2 | Bring in bi-ped characters and make them ready for iClone iMotion | v | v | v | v |
- one-click characterization for bone-skin characters | |||||
- one-click profile for Human IK, Biped, or DAZ Genesis 2 rig | |||||
3 | Bring in non-human characters and their corresponding motion clips | v | v | v | v |
- animals, creatures, etc | |||||
4 | Bring in Camera to iClone (via FBX) | v | v | ||
5 | Facial Rig for Lip-sync and Facial Puppet Animation | v | v | v | v |
- full facial bone/morph mapping | |||||
6 | - for iClone 7 PRO Facial System | v | v | ||
7 | Import human motion files | v | v | v | v |
- BVH, FBX and motion capture data | |||||
- Retarget motion for different body-scale characters | |||||
8 | Import morph slider for iProps, iAccessory, iAvatar (body parts included) via Morph Creator in iClone | v | v | ||
9 | Export 3D Models | v | v | v | v |
- OBJ (static object, replace mesh, paint & sculpt, create face morph data) | |||||
10 | Export Character and Motion | v | v | v | |
- BVH (motion data) | |||||
- FBX (bone-skin character, motion data, multi-material data) | |||||
11 | Export FBX - modification from any character and cloth in the project | v | v | ||
12 | Export FBX directly from iClone | v | |||
13 | Character Creator cloth design from FBX template | v | v | v | v |
14 | Export Alembic (.abc) format for baked iClone animations | v | v | ||
15 | Merge Identical for 3D models composed with multiple meshes sharing identical materials | v | v | v | v |
16 | Interactive lighting & 4 Scene Mode selection | v | v | v | v |
17 | Scene Tree Show / Hide | v | v | v | v |
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