ブログ個人
ジェシーの創作 2017/6
| <<前へ |
夏も近いので、ビキニっちゃう3DCG
投稿日時:2017/06/27(火) 12:40
【企画】CG関連の電子書籍作りませんか?
[企画] 投稿日時:2017/06/26(月) 17:26
なにか cg関連の電子書籍を作りたいなと思います。
作品集 など
ブログも いいのですが
1つの形に残る もの を作成したいと 最近思います。
今年前半分をまとめた形にしたものや エピソード集など
用途は特に決めていませんが 活動の共有財産
今後の創作活動の励み や 第三者への 活動の紹介 など
初めての事なので
どんな 書籍になるか分らないですが。。
共にやってみませんか?
(作品や 記事の提供など)
参考サイト
http://p.booklog.jp/
3DXchangeの新旧比較17/6/24
[iClone] 投稿日時:2017/06/24(土) 12:45
3DXchange 6 と7
iClone7 リリースに伴い 連携ソフトの3DXchangeの機能面を
公式サイトの対比表から参考 (17/6/24時点) にしました。
No4 、6、 8は3DXchange 7 新機能
No10 は 7Proだけ できない
No12は 7Pip のみの3DXchange 7 新機能
Exportする方は Pipline にした方が良いです
なぜNo10 が7Proだけ 無いのかは不明です。
iClone7 リリースに伴い 連携ソフトの3DXchangeの機能面を
公式サイトの対比表から参考 (17/6/24時点) にしました。
No4 、6、 8は3DXchange 7 新機能
No10 は 7Proだけ できない
No12は 7Pip のみの3DXchange 7 新機能
Exportする方は Pipline にした方が良いです
なぜNo10 が7Proだけ 無いのかは不明です。
| 6 Pro | 6 Pip | 7 Prp | 7 Pip | ||
| 1 | Bring in 3D models to iClone as 3D Prop | v | v | v | v |
| - 3DS, OBJ, SKP for static models | |||||
| - FBX for animated 3D props with multiple motion clips | |||||
| (Please take note that only 3DXchange PRO and Pipeline support FBX, the Standard version does not.) | |||||
| 2 | Bring in bi-ped characters and make them ready for iClone iMotion | v | v | v | v |
| - one-click characterization for bone-skin characters | |||||
| - one-click profile for Human IK, Biped, or DAZ Genesis 2 rig | |||||
| 3 | Bring in non-human characters and their corresponding motion clips | v | v | v | v |
| - animals, creatures, etc | |||||
| 4 | Bring in Camera to iClone (via FBX) | v | v | ||
| 5 | Facial Rig for Lip-sync and Facial Puppet Animation | v | v | v | v |
| - full facial bone/morph mapping | |||||
| 6 | - for iClone 7 PRO Facial System | v | v | ||
| 7 | Import human motion files | v | v | v | v |
| - BVH, FBX and motion capture data | |||||
| - Retarget motion for different body-scale characters | |||||
| 8 | Import morph slider for iProps, iAccessory, iAvatar (body parts included) via Morph Creator in iClone | v | v | ||
| 9 | Export 3D Models | v | v | v | v |
| - OBJ (static object, replace mesh, paint & sculpt, create face morph data) | |||||
| 10 | Export Character and Motion | v | v | v | |
| - BVH (motion data) | |||||
| - FBX (bone-skin character, motion data, multi-material data) | |||||
| 11 | Export FBX - modification from any character and cloth in the project | v | v | ||
| 12 | Export FBX directly from iClone | v | |||
| 13 | Character Creator cloth design from FBX template | v | v | v | v |
| 14 | Export Alembic (.abc) format for baked iClone animations | v | v | ||
| 15 | Merge Identical for 3D models composed with multiple meshes sharing identical materials | v | v | v | v |
| 16 | Interactive lighting & 4 Scene Mode selection | v | v | v | v |
| 17 | Scene Tree Show / Hide | v | v | v | v |
水着デザイン 3DCG
[衣装デザイン] 投稿日時:2017/06/23(金) 23:54
水着デザイン 3DCG
[衣装デザイン] 投稿日時:2017/06/22(木) 23:42
| «前へ |
2017年6月
| <<前月 | 翌月>> |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
ログイン













